Cestování a hydratace

Úno 20, 2020 | Cestování, Rehydratace

Když lidé cestují, existuje několik faktorů, které mohou zhoršovat dehydrataci a kazit zábavu a vzrušení z cesty. Dodržovat pitný režim každý den je určitě důležité, ať už jste doma nebo v práci. Ale mnohem důležitější je dodržovat pitný režim při návštěvě nových míst letadlem, vlakem nebo autem.

Zde je několik tipů, jak zůstat při další cestě bez následků dehydratace.

Příčiny dehydratace během cestování

Když cestujete, vaše tělo je vyřazeno z jeho běžných rutin a vystaveno různým vlivům, na které není zvyklé. Pokud cestujete do jiné země, mohlo by být vaše tělo kvůli jídlu a pití, které konzumujete, vystaveno vyššímu riziku průjmu. Cestování letadlem také obvykle způsobuje dehydrataci kvůli nízké hladině vlhkosti v kabinách letadla. Dlouhodobé vystavení teplu, nadměrný příjem alkoholu a nestandardní jídlo mohou také způsobit, že se tělo člověka během cestování dehydratuje.

Příznaky dehydratace při cestování

Jedním z nejčastějších příznaků dehydratace, když jste mimo domov, je cestovní průjem. Tento stav je často způsoben bakterií E-coli, která je výsledkem konzumace nebo pití něčeho kontaminovaného bakteriemi. Cestovní průjem často trvá nejméně tři dny a je obvykle doprovázen nevolností, zvracením, křečemi, bolestmi břicha, krvavými stolicemi nebo horečkou.

Mezi další příznaky dehydratace, které se vyskytují během cestování, patří bolesti hlavy, suchá kůže, extrémní žízeň, závratě a nedostatek močení.

Důležitost cestovní hydratace

Zůstat hydratovaný při cestování znamená mnohem víc, než nemít pocit žízně, zejména když jste na cestách. Když máte nedostatek tekutin, vaše celkové zdraví je ohroženo a je pravděpodobné, že se budete cítit unavení, budete mít vyšší srdeční frekvenci a budete zmatení.

Všechny tyto věci mohou být receptem na problémy, pokud cestujete za prací a potřebujete být ostražití, nebo pokud se pokoušíte dostat do cíle vaší dovolené. Udržování dostatečného množství vody ve vašem těle může být účinné při prevenci krevních sraženin v plicích nebo v  nohou při cestování a také při prevenci srdečních záchvatů. Když jste mimo domov, nebudete mít přístup k lékařům, kteří dobře znají vaše zdraví, a možná budete mít potíže s hledáním adekvátní péče, kterou potřebujete ke zvládnutí vašich aktuálních příznaků.

Jak zabránit dehydrataci

Zkuste pít každou hodinu při letu asi šálek vody. Měli byste také konzumovat hydratační jídla během cest, abyste předešli dehydrataci, jako je čerstvé ovoce, zelenina a polévky. Doporučuji s sebou vzít také elektrolytové řešení.